| actueel | Persberichten | actueel | Persberichten

3-jan-2017

Registratie van energiegegevens: meetsysteem met meerwaarde

Bedrijven hechten steeds meer waarde aan de efficiëntie van gebouwen en installaties. Hoe hoog het besparingspotentieel is, kan echter alleen worden vastgesteld als alle energievormen en verbruikers systematisch geregistreerd worden. Het nieuwe management van energiegegevens van WAGO legt hiervoor de grondslag: dankzij de optimaal op elkaar afgestemde combinatie van voorgedefinieerde hardware en gebruikersvriendelijke software kan het meetsysteem eenvoudig in de installatie- en gebouwtechniek worden geïntegreerd.

Modulaire registratie van energie- en procesgegevens

Het hart van de hardware wordt gevormd door een applicatiecontroller van de PFC200-serie en het WAGO I/O-SYSTEM 750. De modulaire opbouw van het systeem maakt een individuele aanpassing aan lokale omstandigheden mogelijk. Naast de gebruikelijke energiewaarden zoals stroom of spanning kunnen ook andere waarden worden geregistreerd die relevant zijn voor de industriële techniek, de procestechniek en voor toepassingen in gebouwen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan gas, warmte, water, perslucht en temperatuur.

Moderne software

De bijbehorende software-applicatie zorgt ervoor dat het management van energiegegevens van WAGO een performante en uitermate gebruikersvriendelijke oplossing is. De software-applicatie wordt op de controller geïmplementeerd en herkent de aangesloten I/O-modules bij de start automatisch. De ingangen worden geparametreerd voor een eenvoudige aanpassing aan de registratie van gegevens. Dit betekent dat alle instellingen, zowel tijdens de inbedrijfstelling als tijdens het normale bedrijf, met een simpele muisklik kunnen worden verricht. Programmeren is dus overbodig. Toegang tot de grafische gebruikersinterface is mogelijk via HTTPS en een standaard browser. De overdracht van de gegevens aan een bovengeschikte software voor het energiemanagement vindt plaats via Modbus TCP/IP of als CSV-bestand via FTPS. Het is eveneens mogelijk om de historie op een SD-kaart op te slaan. De eenvoudige en uitermate flexibele integratie van de nieuwe oplossing van WAGO in reeds aanwezige infrastructuren en beheersystemen biedt bedrijven de mogelijkheid om het bestaande energiemanagement op eenvoudige wijze uit te breiden en te verdiepen.

Visualisatie inclusief

Het management van energiegegevens van WAGO is ook geschikt voor alle bedrijven die het onderwerp energiemonitoring onlangs pas ontdekt hebben of zonder een bovengeschikte software voor het energiemanagement wensen te werken. Met de geïntegreerde visualisatietool kunnen verschillende evaluaties worden opgesteld. Op deze manier kunnen bedrijven belastingscurven bijvoorbeeld synchroon aan het energiebedrijf opstellen, of kan dankzij de op de seconde nauwkeurige weergave worden vastgesteld welke verbruikers verantwoordelijk zijn voor lastpieken. Bovendien kan het energieverbruik worden bekeken in het kader van bepaalde procesaanpassingen - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel energie door het gebruik van motoren met een variabel toerental of door nieuwe lampen bespaard kan worden.

Voor meer informatie: www.wago.com/energymanagement

Naast de gebruikelijke energiewaarden kunnen ook diverse andere waarden met de nieuwe oplossing van WAGO worden geregistreerd, bijvoorbeeld stroom, gas, warmte, water, perslucht en temperatuur. Alle instellingen voor de registratie en de verwerking van gegevens worden via de grafische gebruikersinterface verricht - zonder tijdsintensieve programmering.

nl
    The document could not be added to the bookmark list.
    Item was added to the bookmark list successfully.
    Page was added to the bookmark list successfully.
    Digital Media was added to the bookmark list successfully.
    Document was added to the bookmark list successfully.