| actueel | Persberichten | actueel | Persberichten

7-dec-2016

Vier nieuwe signaalomvormers – de JUMPFLEX® productfamilie wordt verder uitgebreid

Met de vier nieuwe JUMPFLEX®-signaalomvormers rondt WAGO het reeds bestaande JUMPFLEX®-assortiment af.

Het doordachte behuizingsconcept van de signaalomvormers van de JUMPFLEX®-serie 857 verlegt grenzen dankzij de indrukwekkende inbouwbreedte van slechts 6 mm en de systematische brugmogelijkheden. De compacte signaalomvormers van de JUMPFLEX®-serie kunnen met de DIP-schakelaars of met de configuratiesoftware voor de interface gebruikersvriendelijk geconfigureerd worden. Bovendien overtuigen de signaalomvormers met een veilige 3-wegscheiding met een testspanning van 3kV conform EN 61010-1 en een uitgebreid omgevingstemperatuurbereik van -25 °C tot +70 °C. De signaalomvormers kunnen met WMB- en TOPJOB®S-markeringsstroken gemarkeerd worden – gebruikers hebben zo altijd een goed overzicht van het reilen en zeilen in de schakelkast. De nieuwe leden van de JUMPFLEX®-productfamilie weten dus eveneens te overtuigen.

Signalen eenvoudig verdubbelen

De twee configureerbare stroom-/spanningsuitgangen van de JUMPFLEX®-signaalvermenigvuldigingsmodule (857-424) maken een variabele verdubbeling van de signalen mogelijk en garanderen maximale veiligheid. Meetfouten worden dankzij de omschakelbare grensfrequentie optimaal gefilterd.

Spanning registreren

De spanningsomvormer (857-560) maakt de registratie van gelijk- en wisselspanningen tot AC/DC 300 V mogelijk en zet het ingangssignaal aan uitgangszijde in een analoog normsignaal om. Aanvullend beschikt deze omvormer over een digitale uitgang (DO) die op vrij configureerbare meetbereiksgrenzen reageert. Bij de meetprocedure kan met de DIP-schakelaars of met de configuratiesoftware voor de interface omgeschakeld worden tussen effectieve waarde (RMS) of aritmetisch gemiddelde.

Vermogen bepalen

Met de vermogensomvormer (857-569) kunnen stroom en spanning parallel gemeten, in vermogen omgezet en als analoog normsignaal uitgegeven worden. Meetwaarden zoals werkelijk vermogen, schijnbaar vermogen, blindvermogen en fasehoek kunnen via de DIP-schakelaars of via de configuratiesoftware voor de interface eenvoudig omgeschakeld worden. De vermogensomvormer (857-569) beschikt net als de spanningsomvormer (857-560) over een digitale uitgang (DO).

De temperatuur in een oogopslag

De Loop Powered RTD-temperatuuromvormer registreert Pt-sensoren en weerstanden tot 4,5 kOhm en zet het temperatuursignaal aan uitgangszijde om in een analoog normsignaal. De temperatuuromvormer 857-815 wordt door de uitgangslus van spanning voorzien en heeft dan ook geen extra voedingsspanning meer nodig. De nieuwe JUMPFLEX®-signaalomvormers ronden het bestaande JUMPFLEX®-productportfolio perfect af. WAGO biedt klanten dus ook in de toekomst optimale en op de behoefte afgestemde oplossingen uit één hand.

nl
    The document could not be added to the bookmark list.
    Item was added to the bookmark list successfully.
    Page was added to the bookmark list successfully.
    Digital Media was added to the bookmark list successfully.
    Document was added to the bookmark list successfully.