buehne_installationsklemmen_2000x2000.jpg

Installatieklemmen: tijd- en kostenbesparend

Met (las)klem de beste kwaliteit!

Grootste assortiment aan installatieklemmen voor de perfecte elektrische installatie: zowel in de lasdoos als in de verdeler – de installatieklemmen van WAGO bieden voor elke installatietaak het juiste product. Dankzij de directe aansluiting van massieve geleiders bespaart u met onze aansluitklemmen zowel tijd als geld.

Uw voordelen:

• Eenvoudige en snel in gebruik
  • Voor iedere bedradingstaak de juiste klem
  • Geringe benodigde ruimte voor een hoge aansluitdichtheid
  • Overzichtelijke bedrading zowel in de schakelkast als in de doos
  • Onderhoudsvrije installatie
  • Permanent veilige verbinding

Productoverzicht

WAGO Lasklemmen en verbindingsklemmen

Installatierijgklemmen

Dankzij het grote doorsnedebereik bieden de installatierijgklemmen van de TOPJOB® S-serie met veilige push-in CAGE CLAMP® voor alle toepassingen in het gebouw de juiste aansluitvariant. Met de installatie van onze TOPJOB® S bent u klaar voor de toekomst en kunt u aan de groeiende en veranderende behoeften van het gebouw voldoen.

Uw voordelen:

• Flexibiliteit bij de keuze van de bedieningswijze (bedieningsopening, drukknop, hybride)
  • Normatieve uitvoering van de meting van de isolatieweerstand door veilige en comfortabele varianten van de N-scheiding
  • Push-in CAGE CLAMP®: directe aansluiting van massieve en fijnaderige geleiders met adereindhuls
  • Voldoende ruimte voor de bedrading dankzij de compacte afmetingen
  • Overzichtelijkheid door individuele markering over maximaal 3 regels met markeringsstroken – ook in aangesloten toestand
  • Eenvoudig vooraf te plannen met behulp van de productzoeker voor stroomkringverdelers in gebouwen

installationsreihenklemmen_serie-2003_2000x2000.jpg

Kroonklemmen

De kroonklemmen van WAGO vormen de ideale verbinding tussen massieve en fijnaderige geleiders. Dankzij de toelating als zelfstandig bedrijfsmiddel conform EN 60998 kunnen onze kroonklemmen voor vrijwel alle elektrische verbindingen tussen massieve en fijnaderige geleiders voor huishoudelijke en soortgelijke doeleinden in het gebouw worden gebruikt.

Uw voordelen:

• Optimale elektrische verbinding tussen massieve en fijnaderige geleiders
  • Eenvoudig en zonder gereedschap te gebruiken, bijv. voor de aansluiting van armaturen boven het hoofd
  • Kan op verschillende manieren worden gebruikt om apparaten met flexibele aansluitkabels op de vaste installatie aan te sluiten, bijv. jaloeziemotoren
leuchtenklemmen_serie-224_2000x2000px.jpg

Verbindingsklemmen, serie 221, voor alle soorten geleiders

Van de bedrading van de intercom tot de aansluiting van een elektrisch fornuis: de verbinding van verschillende soorten geleiders neemt de compacte verbindingsklem van de serie 221 snel en veilig voor zijn rekening.

• Aansluiting van alle soorten geleiders – ook zonder voorbehandeling
  • Individueel combineerbare geleidersoorten en -doorsneden
  • Eenvoudig en zonder gereedschap te hanteren dankzij de hendel
  • Hoge stroombelastbaarheid tot 32 A
  • Gebruik in verdelers met behulp van bevestigingsadapters
  • Ook voor doorsneden tot 6 mm2
221-4+6-mm²_V3_Comp_2000x1500.jpg

Green Range verbindingsklem met hendels van WAGO

Eenvoudiger, sneller en veiliger: dat zijn de bekende eigenschappen van de verbindingsklemmen van de serie 221. We hebben het product nieuw gedacht en een variant ontwikkeld die gemaakt is van biocirculaire en gerecycleerde kunststoffen. Dit houdt bestaande hulpbronnen in omloop en is een eerste stap op weg naar duurzamere producten.

Voordelen:

• Kunststoffen, deels uit "post-consumer" gerecycleerd materiaal (bijv. gerecycleerde PET-flessen) en biogebaseerde reststoffen uit industrie en huishoudens (biocirculair)
  • Geringer verbruik van fossiele hulpbronnen
  • Dezelfde kwaliteit en certificeringen als de vertrouwde verbindingsklem van de serie 221

Verbindingsklemmen, serie 221, voor Ex-toepassingen

Ontdek de nieuwe ontwerpmogelijkheden voor fabrikanten van lasdozen, verlichtingsarmaturen en elektronische apparaten.

Uw voordelen:

• Eenvoudig in gebruik: hendel open, geleider invoeren, hendel dicht
  • Verkrijgbaar als 2-, 3- of 5-draads klemmen
  • Twee varianten, veelzijdige toepassingsmogelijkheden:
    - De verbindingsklem van de serie 221 in de 4mm2-uitvoering is geschikt voor alle fijnaderige geleiders van 0,14 tot 4 mm2 en voor massieve en meeraderige geleiders van 0,2 tot 4 mm2.
    - De verbindingsklem van de serie 221 in de 6mm2-uitvoering is geschikt voor alle soorten geleiders van 0,5 tot 6 mm2.
  • Bevestigingsadapter voor een normconforme installatie
  • Werkspanningen van 275 V c.q. 440 V
  • Individuele bevestigingsmogelijkheden
  • ATEX (Ex 2 II G), / IECEx (Ex eb IIC Gb) zone 1, 2
  • IECEX (Ex eb IIC Gb), American Ex (AEx eb IICGb) / Class 1, zone 1

Produkte_Installationsklemmen_1_2000x2000.jpg

Insteekbare verbindingsklemmen

Ons productportfolio dekt een groot doorsnedebereik af: de MICRO-lasklemmen van de serie 243 zijn met name ontworpen voor kleine diameters, bijv. voor zwakstroominstallaties. De serie 2273 verbindt massieve geleiders tot maximaal 2,5 mm2; de serie 773 zelfs tot 4 mm2 / 6 mm2. Met de serie 2773 kunnen geleiders tot 4 mm2 eenvoudig gerepareerd of verlengd worden.

• Compacte afmetingen
  • Snelle installatie door eenvoudig steken van de massieve geleiders
  • Geleiders zonder gereedschap aansluiten
  • Gebruik in verdelers met behulp van bevestigingsadapters
  • Rewirable
  • Transparante behuizing voor visuele positieregeling van de geleider

Boxen voor de verbindingstechniek

Meer bescherming en een beter overzicht van uw elektrische installatie – dat bieden onze boxen voor de verbindingstechniek:

• De aansluitbox voor verlichtingsarmaturen met geïntegreerde Linect-interface voor het connectorsysteem WINSTA® zorgt ervoor dat geen stof en vuil in de verlichtingsarmaturen terecht kan komen.
  • De gelbox beschermt verbindingsklemmen van de series 2273 en 221 tegen vocht – en dat conform IPX8.
  • De lasdoos voor verbindingsklemmen van de serie 221 zorgt voor een optimaal overzicht bij de aansluiting van tot wel 60 geleiders.
MM-13740_Linect_Box_Comp_V3 (1)_2000x2000.jpg

Eenvoudig toebehoren voor installatieklemmen vinden

Het portfolio aan verbindingstechniek groeit niet alleen in de series 221 en 2273 gestaag. Het assortiment aan toebehoren wordt eveneens continu uitgebreid. Om het vinden van de juiste productbundel te vereenvoudigen, kunt u gebruik maken van de zoekfunctie voor installatieklemmen. Deze vereenvoudigt de keuze van bevestigingsmogelijkheden zoals montageadapters of verdelers voor verwarmingscircuits evenals de juiste gelbox voor de bescherming tegen vocht.
MM-429218_website-update_teaser-installationsklemmenfinder_2000x1125.jpg

Onze productzoeker voor markeringsmateriaal

Markeringen zorgen voor veiligheid en identificeerbaarheid – en zijn daarom ook in de schakelkast een absolute must. Met onze productzoeker voor markeringsmateriaal vindt u eenvoudig en snel het juiste materiaal voor de markering van uw schakelkast. Aan de hand van een aantal vragen definieert u uw parameters en wordt automatisch een passend voorstel gepresenteerd.

Praktische tips en nieuwe producten

Praktische tips voor installatieklemmen en onze nieuwe producten vindt u hier.

Producten ontdekken

Alle producten

Ontdek de gehele productdiversiteit van WAGO op het gebied van de installatieklemmen.

alle-produkte_installationsklemmen_2000x1125_o.jpg

Ook interessant

Passende onderwerpen en producten bij onze installatieklemmen

Verbindingstechniek

Snel geïnstalleerd, absoluut trilvast en onderhoudsvrij: de rijgklemmensystemen van WAGO maken voor uw veiligheid gebruik van de beproefde veerklemtechniek.

buehne_reihenklemmensystem_2000x1500.jpg
Verbindingstechniek
Service

Groothandel zoeken

Altijd bij u in de buurt, altijd competent: met onze zoekfunctie voor het vinden van groothandelaren vindt u de juiste contactpersoon voor uw producten - vanzelfsprekend inclusief vakkundig advies.

kundenservice_grosshaendlersuche_2000x1500.jpg
Service