Op deze pagina:
buehne_controller_2000x2000_1.jpg

I/O-systemen

Ultieme automatisering

Voor de ultieme automatisering in én buiten de schakelkast: de flexibele remote I/O-systemen in IP20 en IP67 voor alle toepassingen en omgevingsomstandigheden.

Uw voordelen van de I/O-systemen van WAGO:

• Veldbusonafhankelijk: ondersteuning van de meest gangbare veldbusprotocollen en Ethernet-standaards
  • Ruime keuze aan I/O-modules voor vrijwel alle toepassingen
  • Internationale en nationale keurmerken voor wereldwijd gebruik
  • Omvangrijk toebehoren voor markering en aansluittechniek
  • CAGE CLAMP®-aansluittechniek voor trilvaste, snelle en onderhoudsvrije verbindingen van IP20 I/O-systemen

Productoverzicht

Besturingen – alles in een oogopslag

Ervaar meer over de eigenschappen en de technische functionaliteiten van onze besturingen. Ervaar meer over de onderwerpen security, IoT, besturingssystemen en meer.

Voor de schakelkast – WAGO I/O-SYSTEM 750/753

Het WAGO I/O-SYSTEM 750/753 wordt gekenmerkt door de universele inzetbaarheid en het omvangrijke productportfolio. Met meer dan 500 verkrijgbare modules zijn de veelzijdigheid en de flexibiliteit zo groot dat aan de eisen in vrijwel alle branches tegemoet wordt gekomen.

Voordelen:

• Veldbusonafhankelijk
  • Flexibel inzetbaar
  • Wereldwijd toegelaten en erkend
  • Meer dan 500 verschillende modules inclusief functionele veiligheid en Ex i
  • Optioneel insteekbaar aansluitniveau bij de serie 753
s_PROFINET_Knoten_055_2000x2000px.jpg

Extended Connectivity met
WAGO I/O System Field

Uw voordelen:

• Toekomstbestendige en open automatiseringsoplossingen ondersteunen de nieuwste communicatietechnologieën
  • Verschillende behuizingen maken een optimale aanpassing aan alle toepassingen en machines mogelijk.
  • IO-Link als trendsetter voor een snelle, flexibele en efficiënte productie
  • Meer transparantie door innovatief Load Management
IO Field.jpg

Voor extreme omgevingsomstandigheden – WAGO I/O-SYSTEM 750 XTR

Bij de extreem robuuste uitvoering van het WAGO I/O-SYSTEM 750 XTR liggen de voordelen voor de hand: optimale beschikbaarheid van de installatie, geringe benodigde ruimte en lage energie- en onderhoudskosten door het wegvallen van een extra airconditioning. Het systeem is dus bij uitstek geschikt voor veeleisende en complexe toepassingen waarbij de volgende factoren van cruciaal belang zijn:

Voordelen:

• Extreme omgevingstemperaturen
  • Storingsbestendigheid en spanningsvastheid
  • Trillings- en schokbestendigheid
  • Explosiebeveiliging
s_0750_XTR_Knoten_017_2000x2000px.jpg

Toepassingsgebieden

Industrie- en machinebouw

Het omvangrijke assortiment aan I/O-modules voor de meest uiteenlopende potentiaal- en signaalvormen en de speciale functies maken een directe en dus kostenbesparende aansluiting van de sensoren en actuatoren mogelijk – ook in veiligheidsrelevante toepassingen.

factory_halle_innen_raumtiefe_maschinen_2000x2000.jpg

Gebouwautomatisering

Het grote productportfolio maakt flexibele en multidisciplinaire oplossingen met conventionele I/O's, gestandaardiseerde en branchespecifieke veldbusprotocollen en subsystemen (DALI, KNX, DMX) voor typische toepassingen op het gebied van verlichting, zonwering, verwarming, ventilatie, airconditioning en meer mogelijk. Afgerond wordt het geheel met omvangrijk toebehoren (bijv. RJ45-stekker of RS485-interface).

building_raum_gebaeude_glas_fassade_himmel_blau_1_2000x2000.jpg

Scheeps- en on-/offshore-automatisering

De toepassing in deze toepassingsbereiken is alleen mogelijk met de beoordeling en de kwalificatie door onafhankelijke classificatiebureau's zoals ABS, GL, LR enz. Bijna de helft van de meer dan 20 tests heeft betrekking op EMC. De hierbij behaalde resultaten staan een gebruik zowel op de gevoelige brug als in de aan trillingen onderhevige scheepsdieselmotoren toe, en bieden hierdoor ook andere branches ongekende mogelijkheden en perspectieven.

marine_containerschiffe_hafen_sonnenuntergang_1_2000x2000.jpg

Procesautomatisering

De veiligheid van mensen, een schoon milieu en een ongevaarlijke en storingsvrije werking van de installatie zijn in deze branches van cruciaal belang. In veel gevallen is een mogelijke toepassing in explosiegevaarlijke omgevingen van de chemische industrie alsook in de energie-, gas- en olieproductie een voorwaarde. Het I/O-systeem kan in zone 2 worden gebruikt om veldsignalen van de zones 1 en zones 0 via intrinsiek veilige I/O-modules te verwerken.

process_chemiekraftwerk_licht_daemmerung_2000x2000.jpg

Energienetten (afstandstechniek)

Het voornaamste doel bij het opwekken en verdelen van energie is de betrouwbare en veilige levering van stroom. Met een uitgebreid I/O-productportfolio biedt WAGO zijn klanten een breed spectrum aan toepassingsmogelijkheden: voor de automatisering van installaties voor de opwekking en verdeling van energie, veilige remote oplossingen en oplossingen voor de energiemonitoring en -controlling met I/O-componenten voor de stroom- en energiemeettechniek.

branche-io-systeme-fernwirktechnik_2000x2000px.jpg

Spoor

Voor spoorvoertuigen, signaaltechniek of stations - WAGO is de juiste partner op locaties waar met stroom gewerkt wordt en waar signalen overgedragen en omgezet moeten worden. Ons WAGO I/O-SYSTEM 750 XTR is de ideale aanvulling op de veiligheidsgerichte besturing van onze klanten om bijvoorbeeld preventief onderhoud te realiseren. Aangezien de producten aan de vereisten van de normen EN 50121-4, EN 50121-5 en EN 50155 voldoen, kunnen de producten onbeperkt worden gebruikt – dus zowel voor het spoor als voor de seinpost – onze producten voldoen immers aan alle vereisten.

railway_bahnhof_zug_bahnsteig_fotolia_65801186_2000x2000.jpg